Pohádkový zápis do I.třídy

13.02.2013 10:42

Pohádkový zápis do I.třídy

Ve středu 30.1.2013 se konal na naší škole zápis do 1. tříd pro šk. rok 2013/2014.

Již od rána přicházeli budoucí prvňáčci v doprovodu svých rodičů do naší slavnostně vyzdobené školy.

Vítala je pohádková říše, kde plnili spoustu zajímavých úkolů. Po celou dobu jim pomáhaly postavičky z  pohádek , které rozdávaly za každý splněný úkol razítka do sešitku úkolů.V závěru se každý žáček podepsal do kouzelného hradu. Všechny děti zvládly tento úkol na jedničku.

Za velkou snahu a úspěšně splněné úkoly si prvňáčci odnesli dárečky a pamětní list. Tento den byl pro děti významný, protože každý mohl předvést vše co umí, co zná a zda může v září nastoupit do 1. ročníku.

Děkujeme tímto všem zapojeným žákům při pomoci se zápisem.

Na nové prvňáčky se těší kolektiv ZŠ Skřečoň.

 

Několik rad pro rodiče budoucích prvňáčků

Vstupem do první třídy nastává u dítěte důležitá změna v životě. Velice záleží nejen na úspěšném začátku, ale i na dobrých zkušenostech z první třídy, které jsou důležitými prvky pro vztah dítěte ke škole a další školní roky. Pro co nejsnazší začátek školní docházky by mělo dítě již z domova zvládat určité dovednosti.

 

Co by mělo zvládnout dítě, které nastupuje do první třídy:

samostatně se oblékat, zapnout si knoflíky, zavázat tkaničky, dodržovat hygienu, umýt si ruce, najíst se příborem

umět pozdravit, poprosit, poděkovat

vědět jak se jmenuje, kolik mu je let, kde bydlí, znát dny v týdnu

umět adekvátně reagovat na cizího dospělého, vyřídit jednoduchý vzkaz

vydržet sedět u zadaného úkolu alespoň 15 minut, mělo by být schopné dokončovat práci

mělo by být schopné pracovat ve skupině dětí

umět pozorně poslouchat např. pohádku a jednoduše vyprávět její obsah

správně vyslovovat hlásky, poznat sluchem první a poslední hlásku ve slově

umět zazpívat písničku a zarecitovat básničku

umět hrát jednoduché hry např. pexeso, domino a složit např. jednoduché puzzle

počítat do pěti

umět správně držet tužku, netlačit na ni

umět vystřihovat jednoduché tvary

rozpoznat barvy

 

Jak by měli rodiče pomoci prvňáčkovi:

je dobré dítě první den do školy doprovodit, počkat na něj a pokud možno strávit s dítětem zbytek dne ve slavnostním duchu

dítě má právo na klid při ranním vypravování, na své vlastní tempo, aby bylo dobře naladěné

dítě potřebuje vhodné uspořádání dne (čas na odpočinek, hru, pobyt venku)

mít možnost splnit si školní úkoly co nejdříve, nezabývat se jimi moc dlouho

rodiče by se měli postarat, aby dítě mělo všechny věci, které ve škole potřebuje, předejdou tím zbytečným potížím dítěte ve škole

dítě má nárok na příjemný pracovní koutek, kde se bude připravovat do školy (psací stůl, místo na školní věci)

prospěje povzbuzení a pochvala, i když výsledky nejsou zcela podle představ rodičů

je vhodné dítěti pomoci při vypracování úkolů a přípravě pomůcek do školy

je dobré si uvědomit, že škola není to jediné, v čem může být dítě úspěšné

rodiče, ale i děti mají právo na vzájemné porozumění, toleranci, pochopení a odpuštění

 

Mgr. Lenka Pazderová